Wednesday, December 8, 2010

LAWAK LAGI

1. Dua pelajar sekolah rendah upin dan ipin menceritakan tentang kehebatan bapa masing-masing.
UPIN: kau tahu sungai di amazon?
IPIN: ha kenapa?
UPIN: bapa aku la yang menggalinya menjadi sungai.
IPIN: tak berapa hebat tu...
IPIN: kau tahu laut mati?
UPIN: aku tahu..
IPIN: bapa aku la yang membunuhnya.

2. kisah dua orang pembohong-
samuel jackson-"harryson,esok kau boleh tolong aku?"

harryson-"apa yang aku boleh tolong"

samuel jackson-"aku penat la nak menebang pokok cili belakang rumah aku,dari minggu lepas aku tebang tak tombang2"

harryson-"besar sngat ka pokok cili kau tu??"

samuel jackson-"kalau kau berjalan keliling pokok cili tu pagi kau mula petang baru kau habis mengililingnya"

harryson-"Oooo besar betul pokok cili kau ya,kalau mcm tu minggu depan aku tolong kau"

samuel jackson-"kenapa minggu depan pula?"

harryson-"sebab aku nak ambil kerbau aku untuk tarik pokok cili kau tu"

samuel jackson-"kenapa esok tak boleh ke?"

harryson-"tak boleh,dari hujung tanduk ke hujung tanduk kerbau aku terpaksa bejalan seminggu"

3. di sebuah kampung tinggal la dua orang sahabat yang bodoh-bodoh alang dan teramat-amat sengal..
pada satu hari mereka berdua berjalan-jalan di sebuah dusun mangga di dalam kampungnya..

GAZABAN:aku teringgin la nak makan buah mangga
OPETO   :aku pn sama,apakata kita ambil buah mangga kat dusun ni...
lalu mereka pun memikirkan cara untuk menggambil buah mangga itu.
OPETO:macam mana kita nak ambil buah mangga semuanya tinggi2..
GAZABAN:kita ambilah batu ke kayu ke pas tu kita baling la itu pn ko tak boleh pikir kerbetul la
OPETO:mm betul gak,tapi kalau yang jatuh tu tak masak mcm mana buat penat je kita baling
GAZABAN:tu tak menjadi masalah...skg ko pergi panjat pas tu ko picit2 la mana yg dah lembut tu masak la..
lalu opeto pun panjat dan mula memicit2 buah mangga tersebut,setelah selesai beliau pn turun..
OPETO:ok,yang aku picit tadi semuanya masak
GAZABAN:kan aku dah cakap..ha skrg kita baling buah yang masak tu

4.       Lawak Rambut Perang
Seorang gadis berambut perang telah pergi ke
sebuah kedai elektronik..

Gadis    : Saya ingin menbeli TV ini..
Penjual : Sorry, barang ini tidak di jual untuk orang berambut perang..

Gadis berambut perang itu segera bergegas pulang dan terus menyembur
rambutnya. Lalu dia pergi semula ke kedai tadi dan berkata kepada
penjualnya..

Gadis    : Saya ingin membeli TV ini..
Penjual : Sorry, tidak dijual untuk orang berambut perang..

Gadis itu berfikir..
"Oh, dia masih mengenaliku'..lalu gadis itu melakukan perubahan
100% kepada dirinya. Dia memotong rambutnya dan mewarnakannya
dengan warna baru, memakai pakaian baru dan kaca mata besar.
Gadis itu menunggu beberapa hari, lalu dia pergi semula ke kedai itu..
Dia pergi ke penjual itu dan berkata,

Gadis    : Aku ingin membeli TV ini..
Penjual : Sorry, tidak dijual untuk orang berambut perang..

Kerana kecewa gadis itu bertanya..

Gadis    : Bagaimana kamu tahu aku yang berambut perang..
Penjual  : Kerana ini bukan TV tapi Microwave..
    
5. Malam tu, sepasang suami isteri dah bersiap-siap nak masuk ke bilik
tidur bila tiba-tiba mereka terdengar suara anak bongsu mereka menangis.
Mereka pun pergi mendapat anak itu lalu bertanyakan kenapa dia menangis..
Si anak menjawab dia tertelan duit syiling lima sen dan sekarang dia
takut akan mati sebab tertelan duit tu, lalu terus menangis teresak-esak.

Si ayah yang buntu nak memujuk anak itu tiba-tiba teringat duit dalam poket
seluarnya lalu mengeluarkan duit lima sen. Kemudian si ayah berpura-pura
membuat magik dan mengeluarkan duit lima sen dari telinga anaknya.
"Ha, kan ayah dah keluarkan ni." Si anak teruja dan terus berhenti menangis.
Sepantas kilat anak itu mengambil duit lima sen itu dan menelannya
lalu berkata, "Buat lagi sekali ayah."

6. Dalam satu pertandingan untuk mencari jaguh pedang dunia,tiga orang peserta berjaya ke peringkat akhir.Jaguh pedang dari Sepanyol,Jepun dan Malaysia.

Di peringkat akhir, semua peserta di kehendaki menunjukkan kemampuan mereka bermain pedang kepada para penonton.

Kotak lalat dibuka, seekor lalat terbang dengan lincahnya,sang jaguh pedang dari Sepanyol menghunuskan senjata dan mengibasnya dengan pantas.Tubuh lalat itu terpotong dua. Penonton bersorak mengkaguminya.

Giliran jaguh Jepun menghunuskan senjatanya.Kepantasan jaguh Jepun memang tiada tandingan,dengan secepat kilat tubuh lalat kedua terbahagi tiga. Penonton berdiri bertepuk tangan memuji jaguh Jepun itu.

Kini giliran jaguh pedang dari Malaysia.Segera ia menghunus pedangnya,mengibas ke kiri dan kekanan.Lalat ketiga masih terbang di udara,tetapi 'penerbangan'nya agak berbeza.Juri dan penonton yang semenjak tadi menahan nafas terpaku dan kehairanan melihatkan lalat tersebut masih utuh dan terbang.

Melihat reaksi demikian,jaguh pedang Malaysia segera berkata,"Tuan-tuan jangan salah sangka, lalat tu baru saja saya sunatkan....

0 comments:

Post a Comment