Tuesday, December 28, 2010

Korean Drama - Secret Garden

best sgt2.....

ni antara pic dr drama ni:








sinopsis:

The drama tells the story of Kim Joo Won (Hyun Bin), an arrogant and eccentric CEO who maintains the image of seeming perfection, and Gil Ra Im (Ha Ji Won), a poor and humble stuntwoman whose beauty and body are the object of envy amongst top actresses. Their accidental meeting, when Joo Won mistakes Ra Im for actress Park Chae Rin, marks the beginning of a tense, bickering relationship, through which Joo Won tries to hide a growing attraction to Ra Im that both confuses and disturbs him. To complicate matters further, a strange sequence of events results in them swapping bodies.

pelakon :

si joo woo so kawaiiii!!!

MY CRAZY ATTENTION RITE NOW!!!

salam semua..

skg aku tgh gile tgk 2 drama korea terbaru tajuk Mary Stayed Out All Night


ni antara pic dr cite mary :















 ini sinopsisnye :

Wi Mae Ri is the cheerful, pragmatic daughter of a failed businessman who had grown used to being constantly on the move to escape from debtors. She becomes fast friends with the free-spirited indie singer Kang Moo Kyul when she nearly ran him over in a car. Meanwhile, her father Wi Dae Han is saved from his debtors by his old friend, Jung Suk, who had just returned from considerable success in the Japanese entertainment industry. Jung Suk, who had harboured a secret love for Mae Ri's mother, sets up a deal with Dae Han to have Mae Ri marry his son, Jung In. In her desperate to escape this predicament, Mae Ri begs Moo Kyul to pose as her husband, and finds herself in even more trouble than before when her father proposes a 100-day period in which she has to divide her time equally between Moo Kyul and Jung In, after which she has to decide who to marry. 

pelakonnye:

boleh jatuh hati tgk jung in dgn kang moo kyul


Sunday, December 26, 2010

Mana Nak Cari $$$$$$$$$$

huhuhuhu..bulan so .......xxxx$$$$$...xpenah cm ni la..mungkin sbb hari tu spend tuk majlis tunang..

lg ni first month bayar wit keta..huhu..

xpe2 insyaallah bulan dpn selesa mcm selalu..

nasib bek ade MAKKKKKKKKKKKK..hehe..cyunk mak..

Monday, December 13, 2010

CERITA LUCU

Jam Budak Punk


Seorang budak punk mengajak kawannya datang ke rumah barunya. Dengan bangga dia menunjukkan ruang-ruang bilik dan hiasan rumahnya itu. Mereka berhenti di sebuah gong tembaga yang besar dan kelihatan menarik dan antik.

Kawannya bertanya, "apa benda ni? Kau budak punk pun boleh minat dengan dikir barat ke?"

"Menarik kan?" Jawab budak punk itu. "Ini bukan alat muzik lah bro. Ini jam bercakap."

"Jam bercakap?! Fuyohh! Bro, macam mana ia beroperasi? Sekarang pukul berapa, cuba kau demo sikit."

"Demo? Kau serius? Ok, tengok ni," kata budak punk itu lalu mengangkat gendang besi yg kelihatan berat sambil menghayun kuat menghentam ke tengah-tengah gong itu yg terus mengeluarkan bunyi yang kuat bagaikan boleh memecahkan gegendang telinga.

Tiba-tiba terdengar jeritan di sebalik tembok rumah sebelah, "Hoi!!! Kau dah tebiat nak mampus ke apa hah?!!! Dah pukul 2 pagi lah biul. Tak tahu nak tidur ke?!! Sewel punya budak!"

"Ah! Dah pukul 2 pagi daaah," jelas budak punk itu.
Kawan dia cuma garuk kepala masih blur dan terkedu lagi nak cakap apa-apa.

CERITA LUCU

Umur Tinggal Enam Minggu


Seorang Lelaki tua memasuki bilik doktor untuk pemeriksaan fizikal tahunan. Setelah beberapa minit, doktor keluar dan berkata, "Harun, aku minta maaf, tapi kami mendapati anda menghadapi keadaan yang hanya memungkinkan anda untuk hidup 6 minggu sahaja lagi.

"Tapi Doktor," Harun menjawab, "Saya merasa sihat, saya tak merasa lebih baik dari tahun ini... Hal ini tidak mungkin benar. Apakah tidak ada yang boleh saya lakukan?"

Setelah beberapa saat, doktor berkata, "Ya, anda mungkin boleh ke spa kesihatan yang baru di hujung jalan ini dan mandi lumpur setiap hari".

Harun bersemangat bertanya, "Dan itu akan menyembuhkan saya?"

"Tidak," jawab doktor, "tapi itu akan membuatkan anda terbiasa dengan tanah.

My Engagement Day ^_^

11 DEC 2010

mls la nk cite..tgk gambar je ye, alhamdulillah semua berjalan lancar..



















Thursday, December 9, 2010

new pic...



ESOK SABTU ~~11 DEC 2010~~ HARI PERTUNANGAN KU

salam semua..mcm dah lame x update blog..huhuhu...bz wt persiapan utk majlis pertunangan aku...esok lps zuhur majlis mula..minat2 la semua berjalan dgn lancar.

takut x ekk? mesti esok aku bdebar2..wah dup dap dup dap..

doakan aku k moga2 esok smua terkawal..

amin..

Wednesday, December 8, 2010

Greyson Chance - Waiting Outside the Lines



You’ll never enjoy your life,
living inside the box
You’re so afraid of taking chances,
how you gonna reach the top?

Rules and regulations,
force you to play it safe
Get rid of all the hesitation,
it’s time for you to seize the day
Instead of just sitting around
and looking down on tomorrow
You gotta let your feet off the ground,
the time is now

I’m waiting, waiting, just waiting,
I’m waiting, waiting outside the lines
Waiting outside the lines
Waiting outside the lines

Try to have no regrets
even if it’s just tonight
How you gonna walk ahead
if you keep living behind

Stuck in my same position,
you deserve so much more
There’s a whole world around us,
just waiting to be explored

Instead of just sitting around
and looking down on tomorrow
You gotta let your feet off the ground,
the time is now, just let it go

The world will force you to smile
I’m here to help you notice the rainbow
Cause I know,

What’s in you is out there
I’m waiting, waiting, just waiting,
I’m waiting, waiting outside the lines
Waiting outside the lines
Waiting outside the lines

I’m trying to be patient (I’m trying to be patient)
the first step is the hardest (the hardest)
I know you can make it,
go ahead and take it

I’m Waiting, waiting, just waiting I’m waiting
www.musicloversgroup.com
I’m waiting, waiting, just waiting
I’m waiting, waiting outside the lines
Waiting outside the lines
Waiting outside the lines

You’ll never enjoy your life
Living inside the box
You’re so afraid of taking chances,
How you gonna reach the top?

Tuesday, December 7, 2010

LAWAK LAGI

1. Dua pelajar sekolah rendah upin dan ipin menceritakan tentang kehebatan bapa masing-masing.
UPIN: kau tahu sungai di amazon?
IPIN: ha kenapa?
UPIN: bapa aku la yang menggalinya menjadi sungai.
IPIN: tak berapa hebat tu...
IPIN: kau tahu laut mati?
UPIN: aku tahu..
IPIN: bapa aku la yang membunuhnya.

2. kisah dua orang pembohong-
samuel jackson-"harryson,esok kau boleh tolong aku?"

harryson-"apa yang aku boleh tolong"

samuel jackson-"aku penat la nak menebang pokok cili belakang rumah aku,dari minggu lepas aku tebang tak tombang2"

harryson-"besar sngat ka pokok cili kau tu??"

samuel jackson-"kalau kau berjalan keliling pokok cili tu pagi kau mula petang baru kau habis mengililingnya"

harryson-"Oooo besar betul pokok cili kau ya,kalau mcm tu minggu depan aku tolong kau"

samuel jackson-"kenapa minggu depan pula?"

harryson-"sebab aku nak ambil kerbau aku untuk tarik pokok cili kau tu"

samuel jackson-"kenapa esok tak boleh ke?"

harryson-"tak boleh,dari hujung tanduk ke hujung tanduk kerbau aku terpaksa bejalan seminggu"

3. di sebuah kampung tinggal la dua orang sahabat yang bodoh-bodoh alang dan teramat-amat sengal..
pada satu hari mereka berdua berjalan-jalan di sebuah dusun mangga di dalam kampungnya..

GAZABAN:aku teringgin la nak makan buah mangga
OPETO   :aku pn sama,apakata kita ambil buah mangga kat dusun ni...
lalu mereka pun memikirkan cara untuk menggambil buah mangga itu.
OPETO:macam mana kita nak ambil buah mangga semuanya tinggi2..
GAZABAN:kita ambilah batu ke kayu ke pas tu kita baling la itu pn ko tak boleh pikir kerbetul la
OPETO:mm betul gak,tapi kalau yang jatuh tu tak masak mcm mana buat penat je kita baling
GAZABAN:tu tak menjadi masalah...skg ko pergi panjat pas tu ko picit2 la mana yg dah lembut tu masak la..
lalu opeto pun panjat dan mula memicit2 buah mangga tersebut,setelah selesai beliau pn turun..
OPETO:ok,yang aku picit tadi semuanya masak
GAZABAN:kan aku dah cakap..ha skrg kita baling buah yang masak tu

4.       Lawak Rambut Perang
Seorang gadis berambut perang telah pergi ke
sebuah kedai elektronik..

Gadis    : Saya ingin menbeli TV ini..
Penjual : Sorry, barang ini tidak di jual untuk orang berambut perang..

Gadis berambut perang itu segera bergegas pulang dan terus menyembur
rambutnya. Lalu dia pergi semula ke kedai tadi dan berkata kepada
penjualnya..

Gadis    : Saya ingin membeli TV ini..
Penjual : Sorry, tidak dijual untuk orang berambut perang..

Gadis itu berfikir..
"Oh, dia masih mengenaliku'..lalu gadis itu melakukan perubahan
100% kepada dirinya. Dia memotong rambutnya dan mewarnakannya
dengan warna baru, memakai pakaian baru dan kaca mata besar.
Gadis itu menunggu beberapa hari, lalu dia pergi semula ke kedai itu..
Dia pergi ke penjual itu dan berkata,

Gadis    : Aku ingin membeli TV ini..
Penjual : Sorry, tidak dijual untuk orang berambut perang..

Kerana kecewa gadis itu bertanya..

Gadis    : Bagaimana kamu tahu aku yang berambut perang..
Penjual  : Kerana ini bukan TV tapi Microwave..
    
5. Malam tu, sepasang suami isteri dah bersiap-siap nak masuk ke bilik
tidur bila tiba-tiba mereka terdengar suara anak bongsu mereka menangis.
Mereka pun pergi mendapat anak itu lalu bertanyakan kenapa dia menangis..
Si anak menjawab dia tertelan duit syiling lima sen dan sekarang dia
takut akan mati sebab tertelan duit tu, lalu terus menangis teresak-esak.

Si ayah yang buntu nak memujuk anak itu tiba-tiba teringat duit dalam poket
seluarnya lalu mengeluarkan duit lima sen. Kemudian si ayah berpura-pura
membuat magik dan mengeluarkan duit lima sen dari telinga anaknya.
"Ha, kan ayah dah keluarkan ni." Si anak teruja dan terus berhenti menangis.
Sepantas kilat anak itu mengambil duit lima sen itu dan menelannya
lalu berkata, "Buat lagi sekali ayah."

6. Dalam satu pertandingan untuk mencari jaguh pedang dunia,tiga orang peserta berjaya ke peringkat akhir.Jaguh pedang dari Sepanyol,Jepun dan Malaysia.

Di peringkat akhir, semua peserta di kehendaki menunjukkan kemampuan mereka bermain pedang kepada para penonton.

Kotak lalat dibuka, seekor lalat terbang dengan lincahnya,sang jaguh pedang dari Sepanyol menghunuskan senjata dan mengibasnya dengan pantas.Tubuh lalat itu terpotong dua. Penonton bersorak mengkaguminya.

Giliran jaguh Jepun menghunuskan senjatanya.Kepantasan jaguh Jepun memang tiada tandingan,dengan secepat kilat tubuh lalat kedua terbahagi tiga. Penonton berdiri bertepuk tangan memuji jaguh Jepun itu.

Kini giliran jaguh pedang dari Malaysia.Segera ia menghunus pedangnya,mengibas ke kiri dan kekanan.Lalat ketiga masih terbang di udara,tetapi 'penerbangan'nya agak berbeza.Juri dan penonton yang semenjak tadi menahan nafas terpaku dan kehairanan melihatkan lalat tersebut masih utuh dan terbang.

Melihat reaksi demikian,jaguh pedang Malaysia segera berkata,"Tuan-tuan jangan salah sangka, lalat tu baru saja saya sunatkan....
 
Mummy In Pinky Blogger Template by Ipietoon Blogger Template